Tuesday 11 March 2014

#Part 2 : Ulangtahun Kelahiran

ASSALAMUALAIKUM


aku paling malas nak mengupdate blog sebenarnya, baru la aku faham kenapa harga novel/bahan rujukan mahal, kenapa org sastera kekadang dia gila ( kang tak pepasal kena baling ngan buku satgi, huhuhu ).sebab dorang nak memikir untuk ayat tak kira lah dalam karya dia ke apa memang mengundang perasaan sakit jiwa yg teramat sangat .aku pon sedang mengalaminya sekarang. takyah merepeklah syuk , ko punya entry bukan boleh dpt sejuta ringgit pon , karang cam bebiasa sudah . oke back to the topic .intro pon dah buat org mabuk je baca . kekadang menyesal buat part 1 sebelum ni kan kena sambung balik part 2 plak , tapi related ke tak aku pon tak bape nak tahu , yg aku tahu tangan ni dengan lajunya menaip bersama fikiran aku pon duk melaju nak cerita apa yang ada dalam fikiran aku skrg ni .
so dalam part 1 aku cite pasal kisah lepas about aku punya besday la kan . so kali ni aku nak citer sal present aku punya besday , walaupon dh lepas 3 hari lalu kalau ikut date entry ni la .yang pasal aku bagi korang baca bila tu belakang cite. abaikan sajerr . hakikatnya malu sebab duk bagi org baca kisah basi waktu lelepas . ape keteruk bahasa melayu kau , abaikan kesalahan tatabahasa itu .haha . so pekejadahnya aku nak cite ngan tajuk entry rini ulangtahun kelahiran ? tajuk pun ala cam lapuk lapuk je kan , macam cite dia jugak .haha . apa apa je lah . nak dijadikan cerita ,


*MENJENGAH 3 HARI LEPAS 


tanpa aku perlu bagi explaination pon dah tau 3 hari lepas tu aku punya besday la ,besday boy punya besday . malas tak malas cam keldai harini baru nak update , yelah sempat 2 ke 3 hari ko nak berpoya poya ngan family and membe membe untuk celebration besday kau memang wajibul ghunnah la kau baru nak update rini kan syuk ? *tetibe termarah diri sendiri . haha . pada malam kejadian tuh aku pegi danau kota , abang aku dia nak beli jam tangan untuk aku katanya for aku punya besday dan apa saja yg aku nak la kononnya , nampak sangat permainan dia kat situ , sebab kalau aku jenjalan kat situ mmg tkde apa yg menarik minat aku pon . benda sama je , sampai aku sendiri bercadang nak bukak funfair sendiri ke ape situ , baru meriah sikit ,ni hape pon takde . bagi aku org gi sana ni yg nak dating ngan cuci mata je ada , barang nak beli ? jangan nak mimpi . paling laku pon gerai makanan , baju ngan kasut tu , boleh la. tapi bergantung jugak. bukan aku yg meniaga sana so aku tak tahu la . dalam fikiran aku satu je, dah get ready nak terima wish . tunggu orang wish . sedar sedar masa jenjalan sebelum pukul 12 lagi menjengah ke 9 mac, ramai dah wish , but ditwitter je lah dulu . muka terkinja kinja and excited bila org wish cam batak je , tapi aku peduli apa, ada kisah ? memang aku suka org wish . RT RT RT , Tulah aku lakukan sampai org yg fikir aku menyemakkan TL dia automatik akan UNFOLLOW aku tanpa budi bicara ,kejam ko mmg kejam , aku tau sape tu aku rejam dia tanpa sebarang belas kasihan . haha .


THANK YOU !!

so thank you kepada sesapa yang wish kat aku memalam tu , sampai tak hingat jari aku nak FAV and RT , nak tunggu membe baik wish halamak aih , bapak lamanya . so most membe alam maya yg duk havoc wish dulu , nak tunggu kawan karib wish alamat pishang la lelama kat situ . lepas kul 12 tengah malam baru ade membe baik dan membe lama wish , bapak batak nak tunggu dorang wish , aku ape pedulik , aku nak jugak ! sambil buat muka tak bersalah . dorang yg kenal aku kena wish oke , yg tak bape nak kenal tak kisah pon , haha . gampang ! jahat giler .



so esoknya aku raikan dengan family plak , dapat la sedebik kek yg sedap , aku ngan family aku duk raikan dekat klcc . sebab tu paling dekat ngan rumah setakat ni la kononnya . haha . kitorang sambut dekat pizza hutz klcc , sebelum melantak kek , aku makan dulu spaghetti and dessert fav aku . ni dia !



SPAGHETTI
DESSERT



CELEBRATING MOMENTS..



 muka keletihan sebenarnya , tapi gagahkan juga bergambar demi untuk blog , oke over sangat gedik , siyes gegedik . malas nak layan . sebab dekat pizza keadaan chaos sgt kitorang pindah gi rotiboy supaya keadaan kat situ kitorang leh buat ona plak . haha . ini lebih memang lebih !!



ni kek yang aku cakap tu ,harga dia bukan main mahal bak kata abang aku , padahal kecik cinonet je . thank to my bro buying me this cake . im lovin it  , parapapapapaa ..haha






ni belum pasang lilin , masa tu tak terbakar lagi , nak tangkap gambar kek ni pon separuh memory phone hilang nak amik gambar cantik, padahal sama je ceni gak gaya dia .







ni aku malas nak cerita apa aku buat, yang aku pelik cahaya dia punya melampau lampau , cahaya kegembiraan mungkin , ke cahaya keimanan ? ok tkde kena mengena . 










Satu yang aku sedih masa ketika ini kala hari ulangtahun aku , dan pada masa tu satu insiden menyedihkan berlaku , kehilangan #MH370 yang menjadi tanda tanya kepada dunia, apa yg aku boleh cakap, doa mengiringi disegenap waktu agar proses pencarian dapat dilakukan dengan petunjuk Allah swt dan berkah doa .


DIKALA DUKA DAN DIKALA KAU GEMBIRA



and the last moment yang paling tak boleh blah yang aku dapat hadiah besday . walaupun dalam hati memang nak, tapi mengenangkan aku dapat tu dah rasa cam gedik yg teramat kuasa kuda , malah melebihi kesengalan dalam diri , besar tua bangka ceni pon dapat hadiah lagi , tapi aku amat bersyukur for all the wishes and hadiah , thank my love  , my family and my friends for the presents . nak screenshot semua benda pasal wish kat fb , twitter , wechat , whatsapp , line dan bla bla satu entry pon tk habis , aku just amik mana ade aku capai je ni, bunyi cam gampang je . haha .






p/s : besday wish next year nak dua kali ganda banyak dari present tahun ni boleh ? haha , ni yang dinamakan tak sedar dek untung punya budak . haha . k bye . 



TWITTER    : @SYUKMUHAMAD
INSTAGRAM : SYUKMUH4MAD
FACEBOOK  : SYUK MUHAMAD


No comments:

Post a Comment