Thursday 4 August 2011

Kerja gila lagi .

ASSALAMUALAIKUM.. 


Tanpa kita sedari , masuk hari ni dah hari keempat kita berpuasa kan ? sekejap je masa tu berputar ,kita tak dapat lari dari kejadian yang sama setiap hari . Untuk entry hari ni aku nak cerita pasal bosan, BOSAN lagi  ?  eh takdelah , aku nak cerita pasal ape yang berlaku harini je, kalau aku sambung cerita semalam , mesti korang tak berminat nak baca pon, paling koman pon muntah ijau sebab tak menarik perhatian untuk tatapan dan bacaan korang.

Tapi bosan macamana pun kalau dah start aku keje , takde rasa bosannya , kadang kadang aku terpikir la .. bosan bosan aku, bosan lagi org yg dah lakukan kerja yang sama untuk lebih separuh dari hidup dia.  Sumpah itu lagi bosan. Sebab apa yang aku tahu mengenai diri aku. Aku mudah bosan akan sesuatu benda, dan sesuatu tempat jika aku diletakkan pada waktu dan masa yang sama .Sebenarnya ada sesuatu kerja yang boleh buat kita mengantuk , tapi untuk kerja aku ni, tak penah rasa nak bosan kadang kadang tu aku dihujani oleh customer yang bermacam macam aneka ragam . Boleh sakit hati , sakit otak , sakit hempedu, sakit ulu hati, dan sekeluarga dengannya melayan dorang ni . Pada masa tu la aku dapat praktikkan bahasa Inggeris aku secara tak langsung dpt upgrade aku punya grammar, nampak tk kepoyoan dia kita situ. Ade aku kesah ? Hahahahaa


Lepas je balik tu sebab rasa penat yang teramat , konon kononya la..so aku tido kejap..ala ala tido ayam , bukan lama ye, nanti makruh plak. Cakap pasal ayam ,oke tetiba merabai pasal ayam pulak kan ? haha ,aku nak cerita yang dulu aku memang suka main dengan anak ayam , tapi masa tu time aku kecik kecik la...tak tahu ape ape lagi. Macam budak hingusan , jmpa anak ayam tangkap lepas tu buat macam haiwan belaan, kurung dia..bagi dia makan dan minum seumpama aku ni "ibu ayam", OK bnyi dia sangat teruk kat situ , tapi ape yg aku kesali
Aku bukan haiwan, aku tak tau keperluan seekor ayam , biarpun mereka makan ape yang aku boleh bagi, tapi hanya haiwan dapat memenuhi keperluan haiwan, manusia tak boleh lakukan dengan tempoh jangka panjang, nak dijadikan cerita, anak ayam tu mati tanpa aku trace ape masalah dia, masa tu kesal gila aku, nangis tak berlagu sebab dlu kecik kecik aku tk pandai karaoke lagi . Pastu aku sebenarnya tk serik lagi , still buat yang sama , sampai satu masa mak aku larang aku main kat luar . Pastu aku tak buat dah dan terus ke aktiviti nakal yang lain .
Terasa sangat nakal  pada zaman dulu . Aku tk tahu ape hobi aku plak lepas tu . Kalau lagi kejam aku tak tahu la nak cakap apa .
huhuhuhu...

stop membebel kat situ, meleret leret macam keretapi yang tk putus putus lalu lalang . Teruk tak bahasa melayu aku. Ok nasib cikgu bm aku tak tahu aku ade blog . Kalau dia tahu gerenti aku kena rotan bertubi tubi dengan tambahan pekej tumbukan padu cap helang tiga.
Hari ni best sikit sebab aku berbuka ade teman , teman tapi mesra ke ? bukan eh , teman tapi gile tu betul .Bukanlah , just aku ditemani berbuka dengan kawan tempat sekerja aku . Dorang sanggup datang kat bilik aku untukberbuka. Terharu sangat . Amik tisu lap hingus ala ala aksi filem hindustan . Tapi yang sadisnya dorang keje malam...so lepas berbuka and habiskan masa sejam ngan aku borak borak pas makan , then dorang kena gi masuk sambung balik keje. Apepon thank yaw ELEY, AL and RAIS sebab sudi teman dan berbuka bersama sama harini walaupun korang keje.


untuk memecahkan kesunyian aku malam tu aku pegi lepak lepak sendiri area first world....
and ape yang aku nk beli ,aku beli je rini, malas kompromi or main tarik tali sama ada nak ke tak nak nak ke tak nak nak ke nak tak nak ke nak , kesian korang kena baca , jadi sama gila dengan aku dah, hahaha (  Target place : BUMCITY )... janji puas...orang kate biarlah merasa...jangan kuar ,lihat lihat tengok tengok pandang pandang . tapi tak beli apa apa , 
ittu dikatogerikan sebagai tak ade perasaan namenyaa....tapi sies malam ni memang sejuk giler ,huhuhuhuhuhhuuuukhukhukkk........
ermm..batuk plaaak..sejuk la weeiii !!!!
jauh jauh nanti berjangkit susah.... hehehe


Eh..lupa nk tukar warna font tulisan...hehehee...ckp pasal font tulisan ..kwan aku pling tak suka dengan tulisan biru yang sekarang duk mengiler kat fb....heehehehe
tapi aku paling syok main bintang tu...dah jadi macam bessst je kan... 
org kate practice make perfect (Jangan jadi giler ! haha )






  • Sayarasachumil Kembali benci tulisan biru! :(
    7 hours ago · 

  • Putra Syuk hehehehee...tk reti la tu...ngee..XMau Marah-Marah yea. .Xmau ! Xmau ! Ekekke~



    #Dah jadi cam rutin je balas guna tulisan biru tu kat facebook pekena kawan kawan aku.....ahehehehe...kpada mereka yg slalu terkena..sila jangan mrah...nnti cepat tua. Nanti time raya aku datang mohon maaf kat korang oke sambil gunakan ayat warna biru jugak.. hahahaa






    akhir kata selama jiwa selami hati selami laut yg dalam,hehehhee

    (takde kena mngena)



    ...

    ..
    .


    p/s : Biar tulisan je biru , jangan pemikiran pun jadi biru jugak sudah , tak dapat den nak tapis tapis time tu . kena basmi guna clorox la.. gerenti putih berseri . hahaha

No comments:

Post a Comment