Wednesday 3 August 2011

Bosan dan Tragedi Bahasa

ASSALAMUALAIKUM...


Sememangnya tak payah aku nak bagitahu pun dah patut tahu tentang hari ni hari 
ketiga kita berpuasa kan? Aku pon tak tahu nak update apa blog hari ni dan ape aku bole
bagitahu, bahawasanya hari ini merupakan hari paling paling dan sangat
dan paling lesu dan yang paling bosan dan bosan dan boosaangg...*kuar plak cakap ganu*

Nak jadikan kisah ,maner tknya bosan..masuk pagi pagi keje lewat bngun...

(oke ini memang salah aku sendri, tpi aku tk faham ape kena mengenanya dgn bosan tu )
Bila sampai je tmpt keje mamai ,ngantuk, lesu , sume ade . . dah aku rasa macam aku ni
bukan manusia biasa kot , mungkin zombie jadian ni, haha , kau merapu memalam ni, kang
datang dia ketuk pintu bilik kau, menjerit kau kena makan otak hidup hidup . Seram plak . ok.
Tapi mungkin mereka dah tak makan otak manusia lagi, sejenis makanan otak otak sedang 
berada hangat dipasaran, dan mungkin zombie dah mula meminati otak otak tersebut .
Best tak cite bodoh aku tu , Ok tape aku faham , japlgi beratur bawak kerusi ke kasut ke buat 
perembat lawak aku yang memang bangang ni...
konklusinya hari ini hari yang sangat ;

                                        BOOOOSAANNNNNNNNNNNNNNN.......

Masuk cerita lain , hari ni peneman aku kat kaunter ialah kak raja noor..Jeng Jeng Jeng !! 

Apa yang menariknya kitorang sama sama

dok belaja bahasa mandarin melayan customer cina yg tak taw ckp omputih... 

last last kitorang yang pening dengan customer tu...Aku plak lagi yakin yang dia lagi pening dari kitorang sebab

dia langsung tak faham ape kitorang cakap , yeah !! nampak sangat bangang kat situ bila berkomunikasi

dengan orang yg sama sama tak faham . 

Dialog dia lebih kurang macamanie la ..


Customer: Wa yau le mien ..( saya nak main didalam )

Aku : le mien semaa ? wa putonggggggg =="( didalam ape ? saya tak faham )

Kak Raja : lee mian ? senzaii meyoo , eemmmm, pa kuai ee keren....( didalam ? sekarang takde , 
ermm , seoarang rm 8 .

customer: cengkong lengkong peeeetongg selongg ...blablablablaaaaaaaaaaaaaaa( no translation)

pokkpek pok pekkkk.........

Aku : ah sudahhh.....

kak raja : Dah dia cakap full version bahasa dia pulakkkkkkkkkkk....

aku : hahahahahhahaa..^&^(*(*#@#


lepastuh customer tu merapu habis ckp bhasa dia..
kitorang pon tak tau nak selesaikan macamana masalah ni, customer tu pon give up dah .Kitorang 
punya sistem otak pon dah hang teruk . System breakdown..hahaha ....
Tapi nasib jgak ade peristiwa gile macam ni, kalau tak mati kebosanan la kitorang kat situ.
Walaubagaimanapun customer datang balik tunjuk request dia yang tadi.Secara percakapan mmg 
tak mampu faham , tapi dari ape yang dia duk tunjuk , baru kitorang faham dia nak ape.
Susahnya melancong tempat orang kalau tak tahu bahasa selain dari bahasa sendiri kan .
kesiannnnn diaaaaaaaa.... hahaha....
Tapi ape bole kami buat, saboo je laa kalau ade jenis customer macam ni , dugaan bulan puasa
la ni.. nasib tk kena tinju ke tomoi dengan kak raja noor customer tadi .
kalau ikutkn hati aku rasa nak tembak je , guna senapang gajah .

Harini aku berbuka sorang sorang , ala single mingle gitu . HAHA , mana taknya , semua kawan
aku berbuka dengan pasangan masing masing . Yang aku orang tersayang jauh macamana nak
makan sekali. Apapun makan sorang pon sedap. So tak nak cakap bebanyak, Menu rini adalah


Nasi Tomatoman bersama ayam masak merah..
akan tetapi yang sesesesesedihmyaaaaa..
sikit bebenor nasik dia bagi. Kedekut benor meniaga supe ini. Aku nk mencekik darah pon tak
cukup, tk pepasal orang terdekat disekitar aku jadi mangsa cekik kang.. hahahaaa serius tak cukup..hrga je mahal...tp kalau mak aku buat lagii sedp daripada yg aku mkan arini...
tah hape hape rase .  .
Nasi Tomatoman
mmg la rasa nasi tomato..
tapi tak sesedap mner la...
Aku nak komplain komplain lenkali masak sendiri , baru puas hati kan ? hahaa
*aku tak reti masak nasi tomato , masak nasi biasa aku tau *

tapi kan setelah aku pikir pkir...nasib la aku dapat mkan sedap sedap lagi .  .
mengenangkan org yg susah dari kita entah mcm mner la kan...
sebab tu dalam hidup kena selalu bersyukur oke, sila sebut macam saya .


ALHAMDULILLAH........


p/s: Sebab tu nasi minyak org buat time kawin je , kalau hari hari makan , naik minyak la semua
orang hari hari .

No comments:

Post a Comment