Saturday 6 August 2011

Tersadai

ASSALAMUALAIKUM..
Berita tengah malam, nak dijadikan cerita , angkara terlampau sakan 
berjalan semalam so , aku tak update blog semalam.
itulah sisa sisa keadaan yang berlaku. Memang tak boleh tepati masa . haha .
Oke cukup biarkan yang berlalu akan tetap berlalu , tapi hari ni aku nak cerita satu 
kisah yang seringkali kau dengar , hahaha .  Hari ini indah seperti biasa. 
Apa yang tak bestnya adalah. harini ramai gila customer. 
Berpasak pasak nak beli tiket punya pasal sampai anak pun terlupa . 
Aku memang pantang kalau mak bapak jalan tak ingat dunia pastu lupa anak. Ape ingat 
anak tu barang yang duk pegi beli kat supermarket pastu letak dalam troli 
duk usung pi mai pi mai ke ? pastu jumpa barang baru duk tinggal cam tuh je ?

Dah terpaksa kitorang duk pegi menjaga sekejap , nasib cumei , tapi adat la baby

comelkan ? kau nak cakap yang si tua bangka tu memang aku pon tk rasa comel.
Tak ckup tngan hri ni..perghhhhh..tapi yg aku hanginnya kebanyakkan customer 
ni sume datang dari china,korea,india ,arab dan sebagainya lg la .
bkan hangin ke kenapa . msalah tk selesai . ape yg aku ckp tkder ape yg dia pham .
kes mcam biasa la , pelancong luar datang kat negara kita tak faham berbahasa 
kita mahupun inggeris ,memang berat la, aku nak handle mcmana customer camnie, 
lenkali amik la pemandu pelancong ke ape ke kan, senang leh tolong translatekan . 
ni datang lenggang kangkung otak kosong , tapi duit banyak. Memang betul betul aku tak 
faham .

p/s :lain  kali kalu nk melancong belajar dulu bahasa , at least bahasa inggeris.....

nak dijadikan cerita..( kes tak puas hati lagi ) bkan nk perli ke ape...duit dh bnyk..tp tk belaja..bhasa english pon ta tahu. .mcmner nk berkomunikasi .aku ckp ONE ko ckp bhasa kau. 
maner la aku paham . . ko nk berurusan mcmner. akhirnya .Nasib la aku taw sedikit sebanyk bhasa kau...kalau tidak ko pon tersadai kat situ melongok tak taw ape .untuk hal2 yg lain ok jerr. tkder msalah yg berlaku sangat pun..
but i just hope my fren dh recover dari amarah dia semalam atas kes kes kuang ajar si kwan aku lagi sorg ni..isk2..tak paham aku knpa dia ni sukar nk hormat org .Kalau kita hormat org , orang pon automatik akan hormat kita , benda senang mcm tu tk perlu diajar kan . Dan memang kalu boleh berfikir pon kau boleh ke tahan or terima org kuang ajar dgn kau, tak kan ? so kalau kena kat batang hidung sendri tu akan datang atau sewaktu kau dengan yang lain ape .
nasib laaaa kan
What goes around comes around .

so pikir pkir kan lah ,
dan selamat beramal .

p/s : kalau nak senang belajar bahasa inggeris bole amik kursus ngan aku, sejam singgit, gerenti power ranger korg pnya english pas berguru ngan aku * ok aku tipu je * k bye .

1 comment: